logo
Piatnik DaVinci Code

Piatnik DaVinci Code

95%
Piatnik DaVinci Code
Krátký popis: Popis produktu Piatnik DaVinci Code Hra obsahuje: 12 bílých a 12 černých hracích kamenů s čísly od 0 – 11 1 černý a 1 bílý kámen s pomlčkou ...
Výrobce: Piatnik
Kategorie: Karetní hry
Cena od:   148 Kč
Popis produktu

Popis produktu

Piatnik DaVinci Code

  • Hra obsahuje: 12 bílých a 12 černých hracích kamenů s čísly od 0 – 11 1 černý a 1 bílý kámen s pomlčkou (pro pokročilejší) pravidla hry
  • Princip hry: Každý hráč má před sebou postaveny 4 kameny s čísly tak, aby na ně – spoluhráči neviděli. Ti mají zjistit z jakých čísel se kód skládá. Ale jakpak?
  • Jasné je jen jedno: čísla jsou černá nebo bílá a seřazená vzestupně. Na začátku nezbývá nic jiného než hádat. Ale neustále přibývají nové doplňující informace, které postupně umožňují logické rozluštění kódu. A s troškou intuice a přesné analýzy je pak najednou jasné: jen ta a ta čísla to jsou!
  • Cíl hry: Rozluštit číselné kódy spoluhráčů dřív, než budou mít dostatek informací k rozluštění mého kódu.
  • Příprava: Obě “pomlčky” se dají stranou a ostatní hrací kameny se zakryté položí doprostřed stolu a důkladně zamíchají. Každý hráč si vezme 4 libovolné kameny (při hře ve čtyřech jen 3) a postaví je před sebe tak, aby ostatní neviděli čísla. Kameny musejí být postaveny číselně vzestupně, to znamená, že šipka na zadní straně vždy ukazuje na stejnou nebo vyšší číslici. Nejnižší číslice stojí (z pohledu hráče) vlevo.
  • Příklad: Hráč si vzal černou 4, černou 1, bílou 7 a černou 10. Černou 1 postaví nalevo, hned vedle vpravo černou 4, pak bílou 7 a černou 10. Pozor: pokud si vezmete dvě stejné číslice, musí černá stát vlevo od bílé. Hráči si určí toho, kdo má začít. Hraje se ve směru hodinových ručiček.
  • Průběh hry: Každý hráč, který je na tahu, si nejprve vezme jeden kámen z hromádky a postaví ho stranou od jeho čtyř kamenů, které jsou jeho číselným kódem tak, aby pouze on viděl číslici – ne jeho spoluhráči. Potom se pokusí u jednoho ze spoluhráčů uhádnout některou z číslic. Ukáže přitom na kámen, u kterého bude hádat, a řekne číslici, o které se domnívá, že tam je.
  • Příklad: Hráč si myslí, že z jeho strany nalevo stojící bílý kámen je 10, poněvadž tam přeci stojí vyšší číslice a on sám má bílou 11. Proto ukáže na tento kámen a řekne: to je 10. Pokud uhádl, musí spoluhráč tento kámen převrhnout tak, aby každý viděl jaká číslice je na kameni. Pokud hráč neuhádl, musí kámen, který si vzal na začátku tahu z hromádky, zařadit na správné místo jeho číselného kódu a položit ho tak, aby spoluhráči číslici viděli. Tím obdrží spoluhráči důležité informace: např. že všechny zakryté číslice nalevo od odkrytého kamene musí být stejné nebo nižší, napravo od něj stejné nebo vyšší.

Když hráč číslo uhádl, může:

BUĎ hádat dál, to znamená zaútočit na další kámen jednoho ze spoluhráčů (stejného jako předtím či jiného), ale bez toho, aby si vzal další kámen z hromádky. Tak může postupovat tak dlouho, dokud neřekne chybnou číslici. Potom je jeho tah ukončen. Kámen, který si vzal na začátku zařadí na správné místo ve svém kódu a odkryje ho.

A NEBO svůj tah ukončit. V tomto případě zařadí svůj kámen, který si vzal na začátku, na správné místo ve svém kódu, aniž by ho odkryl. Kód je potom delší a je o to těžší ho rozluštit. Potom je na tahu další hráč. Ten si zase nejdřív vezme jeden kámen z hromádky a potom se pokusí uhodnout jednu číslici z kódů jeho protivníků. Tak se postupuje až do té doby, kdy jsou všechny kódy -až na ten poslední - rozluštěny.

  • Konec hry: Hra končí, když jsou všechny kódy (kromě jednoho) rozluštěny. Ten hráč, jehož kód nebyl úplně rozluštěn, vyhrává. Hra pro pokročilé s “pomlčkami”: Teď zůstávají ve hře i oba kameny s pomlčkami. Nejsou to žolíky, protože nenahrazují číslice. Jsou to dva doplňkové symboly, které mohou být zařazeny na kterékoliv libovolné místo v kódu, aby znesnadnily rozluštění kódu. Pomlčky mohou být umístěny také mezi dvě stejné číslice (např. černá 6, pomlčka, bílá 6) nebo vlevo od 0 resp. vpravo od 11. Ale jsou-li pomlčky jednou zařazeny, nesmějíbýt později přemístěny.
  • Bodování: Může se hrát i několik kol a sčítat body. Hráči se domluví, kolik kol se bude hrát. Každý hráč dostane: 10 bodů za každou uhodnutou číslici 20 b

Recenze Piatnik DaVinci Code (3)

Top v kategorii